vrijdag 6 februari 2015

Rookpan recepten zalm

Zelf zalm roken is niet moeilijk en erg lekker. Eerst pekelen, dan drogen, en tot slot roken in je eigen rookoven op houtmot. Had ik gedacht dat op internet wel al aardige recepten stonden kwam ik.

Vervolgens de rookpan aangezet volgens de aanwijzigingen en de zalm er in gedaan . Rookovens zijn een bijzonder goed hulpmiddel om meer smaak aan je gerecht te geven. Deze rookoven kun je gebruiken om eten te roken. In dit filmpje laten we zien hoe je in nog geen half.

Ingredienten: 5à 8gram zalmfilet ( met vel ) Voor de pekel: 2gram grof zeezout gram gele of bruine basterdsuiker dille , schil van citroen en witte . Recept gekregen van: Jos van der Heijden, Westzaan. Het roken van zalmmoten, zalmforellen of forellen. Gezegd moet worden dat dit recept door mij via . Met een forel, een stukje zalm en filet van de zijde van zeebaars was het een leuke test.


Een rookoven tafelmodel is zeer geschikt om visfilet zoals warm gerookte zalm en pepermakreel in klaar te maken. Kwartelboutjes uit de rookoven, pangafile in. Ik heb twee mooie stukken zalmfilets gekocht en die ga ik eens even.


Zalm kun je bijvoorbeeld tegelijk roken én garen in de rookoven.

In het receptenboekje dat je hierboven ziet afgebeeld deed ik volop ideeën .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts