donderdag 24 oktober 2019

Werken met zelfdrogende klei

Tips en trucs voor werken met zelfhardende klei. Met zelfhardende of luchtdrogende klei wordt bedoeld dat de klei vanzelf hard wordt door het enkel te drogen . Luchtdrogende klei is mijn favoriete klei om mee te werken.

Het schuren van zelfdrogende klei gaat heel gemakkelijk. Meer over Zout Deeg Ornamenten, Klei en Klei Instructievideo. Als ik ervoor gekozen heb om het niet of nauwelijks af te werken, neem ik meestal terraklei.


Met zelfdrogende klei moet je er natuurlijk heel goed op letten dat jouw werkstuk niet uitdroogt voordat je er helemaal tevreden over bent.

Je moet de klei eerst goed doorkneden voordat hij te gebruiken is. Met polymeerklei kun je heel gedetailleerd werken. Ik gebruikte de klei die ik bij Action von ik was onwijs benieuwd of deze goed zou werken en wat voor leuks ik ervan zou kunnen maken.


Het is belangrijk om de klei tijdens het werken voldoende vochtig te houden, niet te veel om te vermijden dat het vasthoud aan de vingers, en niet te weinig om . Nu heb ik witte luchtdrogende klei van de action. Zelfdrogende klei is vaak wat taai om mee te werken. Indien u een indruk wilt krijgen van hoe het in zijn werk gaat om een elfenkopje te maken van zelfhardende klei, kunt u gaan kijken op de site . Een instructievideo over het maken van veren van (zelfdrogende) klei.

Ik wil gaan experimenteren met klei, maar ik wil niet bakken, dus dat. Sinds enkele jaren werk ik met papier- maché, ik maak voornamelijk gekleurde figuren. Het idee van klei bakken op de hoge temperaturen is bedoeld om het aardewerk steviger te maken.


Na het bakken is het ook geen klei meer als je het in het . Voorzie je werkvlak even van een laagje plastic! Leuk idee om met zelfhardende klei labels te maken, ik doe graag mee met deze give away. Zelfdrogende klei kan zelfs geverfd worden als het helemaal droog geworden is.


Voor ambachtelijk werk voor volwassenen kun je koude porseleinklei . Leuk witte klei dan kan je met twee kleuren werken. Het voordeel is dat het niet in de oven hoeft. Ik maak reeds jaar beelden in klei die op hoge temperaturen. Nu moet ik ,samen met een aantal jongeren, werken met zelfdrogende klei.


U kunt tevens papier, zijde, ongeverfd leer, zelfhardende klei, piepschuim (styropor), droogbloemen, hout, gips, aardewerk etc. Aan de lucht drogende klei heeft het grote voordeel dat het niet gebakken hoeft te worden. Het is na droging overschilderbaar en vooral gechikt voor klein werk. Tijdens de cursus laat ik zien hoe je vorm gaat geven aan je beeldje, ik laat je voorbeelden zien en ik laat het werken met was en klei zien en hoe je een opzet . Door de lange droogtijd kan een werkstuk nog lang bijgewerkt kan worden.


Wel moet droge Premier klei eerst even bevochtigd worden, voordat er nieuwe klei . Een zelfdrogende witte klei die heel gemakkelijk is in het gebruik; je wordt er niet vies van, hij plakt niet. Klei Bruna lichtgewicht combinatie (Kleur). Klei Fimo Kids Staedtler form play huisdieren. Werken met zelfdrogende klei is rustgeven fantasieprikkelend en motoriek ondersteunend. Dit maakt dat deze cursus bij uitstek geschikt is voor kinderen met . Mijn naam is Ans vink en ik woon en werk in Oudewater.


Klei is voor mij het medium om aan mijn creativiteit uiting te geven. U boetseert naar eigen kunstzinnigheid een beel abstract of surrealistisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts