maandag 28 augustus 2017

Rijskast temperatuur

Hieronder vind je de omschrijving voor het maken van de rijskast. De temperatuurregelaar stuurt zelf de ingestelde temperatuur bij. Laat je deeg beter rijzen met je zelf gebouwde rijskast en bespaar.

Heeft er iemand van jullie ervaring met een rijskast ( bv die van Rofco ). Temperatuur instellen , tijd , temperatuur stijging, temperatuur daling, . Kun je een doorsnee oven gebruiken als rijskast voor brood. Als je op zoekt op rijskast kun je veel informatie vinden over het maken van je eigen rijskast.

Wat heel belangrijk is de temperatuur van het deeg en de . De aard van de veranderingen en de tijd en temperatuur waarbij ze optreden. Als het deeg uit de rijskast komt, is de temperatuur ergens tussen de 30°C en . De afgelopen weken was het even stil hier. Niet omdat ik geen broden heb gebakken, maar omdat ik mijn . In het boek 'Ik bak geweldig' wordt aangeraden om een rijskast te gebruiken, en tsja, gezien de.


Hierdoor is de temperatuur wat onstabiel. Leg er eventueel een thermometer bij zodat je de temperatuur in de krat. Mijn wens is om nog eens een keer een 'echte' rijskast in elkaar te knutselen.

De platen verdwijnen in een rek en het hele rek wordt de rijskast ingereden alwaar het deeg een anderhalf uur voorrijst op een temperatuur van zo'n graden. Zoals je ondertussen in andere artikels op deze website al gelezen hebt, rijst brood met zuurdesem optimaal rond de 24°C. Te lage relatieve vochtigheidsgraad (rv 70- in de rijskast). Gistfermentatie gaat bij een koele temperatuur alleen maar langzamer en ondertussen vormen zich meer verschillende aroma's dan bij . In het begin heb ik een keer de temperatuur gecheckt met een losse. Ik kan het niet vergelijken met andere ( professionele ) rijskasten, maar . Een goedkope manier om een rijskast na te bootsen.


BRODTAYLOR WERKT perfect met regelbare temperatuur tekoop bijrol. Een andere machine die in de bakkerij staat, is de rijskast. De gisten in het deeg werken dankzij de warmte snel.


Openklappen, temperatuur instellen en deeg of yoghurtcultuur erin plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts