donderdag 16 februari 2017

Zelfdrogende klei verven

Uit eigen ervaring weet ik dat je DAS klei met de meeste verfsoorten kan verven, ik heb eigenlijk nooit misgegrepen, de verf hecht makkelijk, van waterverf tot . Ik begreep dat je dit kunt verven na drogen. Zelfdrogende klei is vaak wat taai om mee te werken.

Als de klei droog is kunnen de kinderen hun werkstuk verven. Kleishop de GOEDKOOPSTE prijzen voor de merken Darwi, Fimo, L,Artista,. Het schuren van zelfdrogende klei gaat heel gemakkelijk.


Nu zoek ik een verf die ik kan gebruiken, liefst met een speciaal effect.

Ik heb dus iets gemaakt met witte zelfdrogende klei van DAS. Het grootste voordeel van zelfdrogende klei is natuurlijk dat het je het niet oven af hoeft te bakken. Aan de lucht drogende klei heeft het grote voordeel dat het niet gebakken hoeft te worden.


Ik maak reeds jaar beelden in klei die op hoge . Anders trekt de verf in de klei en krijg je een wat vlekkerig . Voor een donkerder tint moet je de verf met zwarte acrylverf mengen. Onder deze pagina vind je diverse zelfhardende kleisoorten die uitharden tijdens. Laat zich goed boren, zagen, schuren en beschilderen met alle verfsoorten.


Zelfdrogende klei kan zelfs geverfd worden als het helemaal droog geworden is.

Na een paar uur kun je het verven en dan is het klaar! Ovenklei is veel goedkoper dan DAS-klei (= zelfhardende klei), maar . Aan de lucht drogende klei welke niet hoeft te worden gebakken, maar vanzelf opdroogt. Eenvoudig en snel je boetseerklei online kopen bij Hobbyklei. Het beste is om de kei te glazuren maar er zit al een verflaag op en dan. Als het gebakken klei is, zou je het kunnen proberen met waterglas.


Premier (wit) is een zelfdrogende boetseerklei. Dat betekent dat de klei niet afgebakken hoeft te worden. De klei is vrijwel geurloos, plakt bijna niet aan de .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts