dinsdag 17 april 2018

Hoe lang moet klei in de oven

Aangezien een klei oven nogal prijzig is vraag ik mij af of het ook mogelijk is om een klei. Het moet wel klei zijn waar je fatsoenlijke sculpturen van kan maken. Ik wil een minisate bbq kleien en ik heb maar een kleine combi-oven.

Moet ik denken aan een speciaal soort klei en op hoeveel graden, hoelang moet het . Ik weet dat dit een zelfhardwordende klei is maar ik wil gewoon dat hij snel droogt. Bovendien moet de oven heel langzaam opwarmen en vooral ook weer afkoelen, . In verband met energiekosten, moet de oven ook helemaal vol zijn.

Het speciale van klei is , dat elk apart korreltje zo klein is, dat je dat met het blote oog niet . De klei is moet voor gebruik doorkneed worden. Een werkstuk kan eventueel in de oven om het droogproces wat te versnellen. Het resterende droogproces moet dan natuurlijk op je bakadres plaatsvinden. Bakken Voor het bakken van je beeld is een speciale klei-oven nodig.


Welke veranderingen vinden plaats in de klei tijdens het bakken. Bij deze temperatuur begint de oven en de werkstukken in de oven te gloeien. Ook hier moet je de tijd nemen om de kaap te overbruggen; een te snel bakproces zal. Hoe hoger de temperatuur nu gaat, hoe steviger en waterdichter de scherf wordt, .

Fimo wordt gebakken in een gewone keukenoven. Je kunt namelijk aan de klei ZIEN en VOELEN of deze goed gebakken is:. In deze fase krimpt de klei het meest, daarom vooral niet te snel stoken. Heb je zelf een oven of moet je een andere oven instellen, dan heb . Fimo-klei is een kunststof boetseerklei die met name gebruikt wordt door.


Het bakken kan in een standaard keukenoven gedaan worden. Moet klei drogen, of moet je die in een ''oven'' bakken. Lees hier over het materiaal en de techniek: hoe pak je het aan. Je hebt echter een klei-oven nodig om je werkstuk te voltooien. Als je dit wilt doen, moet je verbindingsvlakken van beide onderdelen heel erg ruw maken . Tegenwoordig koop je klei bij een winkel in.


Tijdens het draaien van de pot moet deze namelijk behoorlijk dik zijn voor de stevigheid. In de video van vandaag laat ik je zien hoe ik dat deed. Dit is de klei die ik probeerde: Home deco modelling clay gekocht bij Action. Ik heb natuurlijk niet zo sterke spieren en ik moet eerlijk toegeven dat er momenten.


Ik ben eerlijk gezegd veel te ongeduldig met klei, duurt vaak te lang voor het droog . Ik lees alleen niet hoe lang de oven op de eindtemperatuur moet blijven. Als ik stook tot zeg 10graden, hoe lang moet het . Op de pakjes van fimo soft staat dat de oven op 1graden moet. Als je je kralen te lang in de oven doet gaan ze verbranden. Fimoklei is een kunststof klei die men in een gewone huishoudoven kan bakken. Het voordeel van Fimo klei is dat het niet hard wordt, u kunt dus zo lang als u wilt.


Voordat men begint te boetseren moet de klei goed gekneed worden . Fimo-klei is een kleisoort die je laat harde in een oven. Dit is in het kort even uitgelegd wat fimoklei inhoud en hoe je er mee om moet gaan. De kleioven moet wel worden geventileerd om de waterdamp de kans te geven de oven te verlaten.


Ook hier geldt: hoe langer u stookt deste veiliger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts