donderdag 24 november 2016

Bouwtekening astronomisch uurwerk

Van een astronomisch uurwerk kunnen verschillende gegevens worden afgelezen, zoals de stand van de zon, de maan en de dierenriemtekens en mogelijk . Voorgangers in de techniek van het astronomisch uurwerk. Lijntekening van een astronomisch uurwerk.

Nu kan het torenuurwerk vrij draaien van het astronomisch. Aangezien ik nogal gek ben op uurwerken, astronomie etc leek me dit wel wat. Astronomisch Uurwerk Van Praag grafieken gratis vector Astronomisch Uurwerk Van.


Münster de Dom met het unieke astronomisch kunstuurwerk uit 14en het.

Voor de duidelijkheid is de tekening in twee delen, voor de . Piet de uurwerkmaker verzorgt het ontwerp, en heeft ook. Het unieke van dit uurwerk zit 'm niet in leeftij techniek of de. De maker en de omstandigheden waaronder het astronomisch uurwerk gemaakt zijn zijn. Om het torenuurwerk van de Hapse kerk te kunnen bezichtigen maakte ik een afspraak met Ger Graat en. Je moet de bouwtekening achterhalen van de klok die jij wilt maken.


Ook bezocht ik de site van het Museum van het Nederlands uurwerk, en daarbij bleek dat ik de nieuwsbrief. Men vroeg mij toen om een tekening, welke U hierbij ziet afgebeeld. Een advertentie van een groot uurwerk trok mijn aandacht, de verkoop tekst weet ik.

Jos Kuijpers naar een tekening uit 17van een onbekende tekenaar. Ook het Astronomisch uurwerk van Praag naast het Oude stadsraadhuis is aan het StaromÄ›stské námÄ›stí te vinden. Vereniging Vrienden Museum van het Nederlandse Uurwerk.


Deze waren veel accurater dan de mechanische uurwerken uit Zwitserlan. Willem Douwes, bouwmeester van Harlingen, maakte de tekening naar. Bijzonder is het astronomische uurwerk aan de toren. Op een tekening van het atelier in de Anthoniebreestraat is een. Astronomische klok 19Patent Art Illustration - tekening - afdrukbare INSTANT.


Praag astronomisch uurwerk van Praag Orloj middeleeuwse Circa 1410 . De eeuwenoude kathedraal is in 15voorzien van het beroemde astronomische uurwerk. Het plein voor de kathedraal is bijzonder mooi met zicht op de .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts