vrijdag 15 juli 2016

Inbranden wok gietijzer

Voor het eerste gebruik moet een gietijzeren pan ingebrand worden. Dat ik een voorkeur heb voor gietijzeren pannen is allang geen geheim meer, ik gebruik ze dan ook zowel binnen- als buitenshuis. Toegevoegd na minuten: Hoe kan ik hem het beste inbranden?

De olie moet in het gietijzer branden als het ware, dan heb je een soort natuurlijke . Potten en pannen van gietijzer zijn vaak niet ingebrand als je ze koopt. Inbranden of seasonen is belangrijk zodat de pan niet gaat roesten en . De keuze en onderhoud voor een gietijzeren pan is hierna geen geheim meer voor je.

Het gaat om pannen van gietijzer, RVS, keramisch, Teflon en Koper. Ik heb afgelopen weekend in mijn gietijzeren wok gefondiued. Dit geldt dus niet voor anti-aanbak, roestvrij stalen en gietijzeren wokken. Ik heb de hoop dat jullie meer ervaring hebben met gietijzer, dat jullie misschien de gouden. Hoe bereid je een wok voor - Wat is inbranden ? Pannen met een Greblon-laag (Relance koekenpannen, wok en vispan).


Pak na een uur de warme pan uit de oven en wrijf het broze gietijzer goed in met vet. Gebruik nooit afwasmiddel na het inbranden, aangezien de beschermende .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts