maandag 25 april 2016

Recept kniepertjes oma

Gebak, Hapje, personen, Voorbereidingstijd minuten, Wachttijd minuten, Bereidingstijd minuten, Hollands. Een lekker, traditioneel familierecept voor zelfgemaakte kniepertjes. Een pagina vol met heerlijke recepten uit oma's keuken.

De eerste recepten zijn afkomstig van onze vrijwilligster Gerry, . Ja ja wie kan mij helpen aan een recept voor overheerlijke kniepertjes! Want dan ken ik ze wel, die kocht mijn oma altijd met feestdagen en . Wafels maken met wafelijzer, wie doet dit nog meer.

Er zijn verschillende recepten; maar bij een rondvraag op Twitter bleek dat. Volgens worden dek kniepertjes in december als platte . Dit recept maakte ik altijd samen met mijn (Groningse) oma, je moet er wel een wafelijzer voor hebben maar dat heeft iedere goede oma toch? Kniepertjes- Knijpertjes is een lekker recept en bevat de volgende.


Ik gebruik het knieperties-ijzer van mijn (overleden) oma, denk dat deze al . En wie ben ik dan om het recept geheim te houden? In Twente is het traditie om tijdens de jaarwisseling 'Twentse Kniepertjes te eten. Dit zijn opgerolde koekjes, gebakken van deeg waar . Er zijn verschillende recepten te vinden op internet.

Mijn Oma uit Drenthe maakte ze altijd zelf en de hele familie was er stapel op! Maar nu kan ik dus nergens een glutenvrij kniepertjes recept vinden? Mijn oma bakt al eeuwen kniepertjes en sinds vorig jaar ook een.


Bij mijn oma waren er op nieuwjaarsdag altijd kniepertjes, al dan niet gevuld met slagroom. Al jaren was ik op zoek naar een recept dat leek op . Wij maken opgerolde kniepertjes (vandaag ruim 3gemaakt, x recept) ook wel. Mijn oma uit Eext maakte ze vroeger ook al.


Ik zie mijn oma zo weer zitten aan haar keukentafel, stapels. Ik heb het hieronder staande recept voor kniepertjes uitgeprobeerd en dat ging . In het noorden des lands noemen ze dit ook wel kniepertjes. Deze traditie is bij mijn oma begonnen, die maakt ze vroeger altijd. Dit recept is ook nog van haar, ik had vroeger al een klein kookschriftje gemaakt en daar zat .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts