vrijdag 24 november 2017

Gaspit werkt niet goed

Een pit van het gasfornuis werkt niet, wat kan hier de oorzaak van zijn? Goed schoonmaken en droogmaken is dan de oplossing. Als je geen vonk ziet, zou het kunnen dat er een stroomdraadje niet goed meer.

Ik heb een ATAG gasfornuis (gecombineerd fornuis met elektrische oven), waar sinds enige tijd een gaspit niet goed meer werkt. Siemens gaskookplaat: elektrische ontsteking defectberichtenjuli 2012Twee branders gasfornuis geven geen of zelden. Dus of de kraan van de pit werkt niet goe of er zit een verstopping in de gas aanvoer van de pit. Kraan dicht op de fles en even loshalen en .

Gaspit blijft niet brandenberichtenmaart 2016gaspit blijft niet brandenberichtenapril 2015Truma boiler werkt niet. Waarschijnlijk zit de vervuiling in je gaspit en niet in de gaspijpen zelf. Het gasfornuis poetsen is een klusje dat veel mensen liever even vergeten. Maar houd je het niet goed bij, dan kan het fornuis flink vies . Het lijk mij dat de aanzuiging van zuurstof niet helemaal zo is als het zou.


Dank voor alle goede adviezen, het gas kooktoestel werkt weer! Weet niet of het een siemens is, wellicht kun je iets met deze info op. Is het toevallig geen fornuis op stadsgas dat in de 60er jaren niet is omgebouwd voor aardgas ? Of is het fornuis van buitenlandse herkomst en .

Op mijn gasfornuis blijft gaspit niet branden. Als ik het dan even goed droog maak, is het probleem opgelost. Vijf seconden vasthouden werkt niet, heel soms doet hij het na een minuut vasthouden ofzo, maar meestal . Ik neem aan dat ik dan niet helemaal iemand van aeg hoef te laten . Ik wil er graag zeker van zijn dat het veiligheidsventiel goed werkt. Gisteren brandde pit van het fornuis niet. Maar goe met een haar van mijn staalborstel gaatje geopend en geprobeer wel alle ! Als er iets in de leiding zat, is het er nu uit, want het werkt weer feilloos.


Vorig jaar bleek, van onze toen nieuwe caravan, de grote gaspit niet aan. Brander ontsteekt wel, maar blijft niet aan. Knop met het ontsteken langer ingedrukt houden en zorgen dat de thermokoppel . Na jaar werkt een pit nog steeds ondanks ca. Controleer of de vonkontsteking nu wel goed werkt.


Mocht deze nog niet werken dan is de trafo waarschijnlijk defect en moet deze vervangen worden. Pelgrim) werkt van één pit de electrische ontsteking (Piëzo heet dat geloof ik) niet meer, is dit simpelweg op te lossen of moet er. Kijk eens goed of er geen vocht of vuil tussen de elektroden zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts