vrijdag 8 mei 2015

Recept zachte wafels met rozijnen

Laat de bleuband zachtjes smelten in een pannetje op het kleinste vuur. Boter en suiker goed mengen en eieren een voor een toevoegen. Als laatste meel toevoegen en goed mengen.


Heerlijke half zachte wafels op Limburgse wijze. Tip: als je rozijnen wilt toevoegen aan dit recept, heerlijk! Vind snel eenvoudig alle wafels recepten en ga zelf aan de slag!


Het recept komt van oma die in de bijkeuken wafels bakte tussen kerst en nieuwjaar.

Het recept was altijd hetzelfde, de enige variatie waren de rozijnen. Laat de boter goed zacht worden en mix deze luchtig met de . De zachte wafels naar het recept van mijn oma. Het geheime ingrediënt van deze wafels: anijs.


Ik hou niet zo van rozijnen in mijn wafels. Er zijn veel wafel recepten, harde en zachte, gistdeegwafels, cakewafels en harde wafels. In Belgie zijn nog meer wafels, suiker wafels . Je kan ze met en zonder rozijnen bakken, al zijn ze met natuurlijk veel lekkerder.


Ik heb een heerlijk recept voor dikke zachte wafels.

Voor warme wafels heb ik een ander recept. Zo maak je zachte wafels van oliebollenmix: Wil je wafels met rozijnen? Wel de rozijnen dan een kwartier lang in warm water.


Als laatste het meel (en de rozijnen) luchtig erdoor scheppen. Op zoek naar het lekkerste bakken zachte wafeltjes recept? Ontdek nu de heerlijke recepten van Solo Open Kitchen.


Lekkere wafels zacht 7gram bleuband 7gram basterdsuiker kilo. Je kan fruit op een wafel leggen, maar Wim laat het fruit dit keer mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts