maandag 25 mei 2015

Thermokoppel van gasfornuis reageert langzaam

Ik zit met een vreemd probleem (althans op mij komt het vreemd over). Ik heb een pits gasfornuis, branders e. Ik heb een probleem met m'n gaskookplaat. Het is een normale inbouw gaskookplaat met elektronische vonk-ontsteking en thermokoppel die . Gaskookplaat NUTID HGA4K: pitten doen het nietberichtenjan 2012Etna gasfornuis ontsteking hangtberichtensept 2010Bauknecht gasplaat - vlam blijft niet aanberichtenmaart 2008Atag HG511M gaskookplaat gaat steeds uit.

Beste lezer,Op een vijfpits gasstel (whirlpool) moet ik wel heel veel geduld hebben met de twee grootste pitten. Nu wil ik een nieuwe thermokoppel plaatsen, maar krijg de koelkast niet. Dat en een tikje op het thermokoppel (of hoe dat ook heet) zijn de oplossing misschien. Of gaat het dan mis omdat iedere brander een ander thermokoppel heeft?


En als ik dat ding er gewoon af haal, werkt de beveiliging dan . Klokje van fornuis van Fahrenheit naar Celcius. Hoe dient een fornuis of kookplaat electrisch aangesloten te worden? Het betreft een fornuis met elektrische ovens en gasbranders.


Ik vraag me dus af of het een kwestie is van een thermokoppel vervangen?

Door koude pannen op te zetten, gaat de vlam telkens uit. Als de pit van een campingfornuis na enkele tellen weer uit gaat, zou het kunnen zijn dat de thermokoppel niet goed werkt. Als het gas wel stroomt maar de pit wil niet branden dan zijn de kleine gaatjes of de sleuf onder de werkelijke brandergaatjes verstopt.


Dit probleem is het thermokoppel wat niet goed meer is. Dit onderdeel even eruit halen en mee nemen naar een campingzaak en een nieuwe kopen en weer . De openingen van de brander niet verstopt zitten in de buurt van het thermokoppel. Het uiteinde van de beveiligingsinrichting niet vuil is. Een metalen pennetje steekt in de vlam en zet uit door de hitte. Waar moet je op letten bij aanschaf van een Fornuis?


De plaat reageert traag op aanpassingen van de warmte. Het nadeel is dat de kookplaat relatief langzaam opwarmt en dat de plaat lang heet blijft. Sommige modellen gebruiken een zogenaamd thermokoppel waarbij de gastoevoer automatisch wordt afgesloten . Is anders een optie om de veiligheidsblokkade door te knippen, zodat het gasfornuis niet steeds blokkeert als de printerplaatjes nat worden? Dit merkt u als u iets te weinig geduld heeft om te wachten tot het thermokoppel heet is, dan gaat de vlam vanzelf weer uit en moet de procedure worden . De kookplaat reageert traag op temperatuurwisselingen.


Een belangrijke veiligheidsvoorziening is de thermokoppel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts