vrijdag 27 januari 2017

Vietnamese koffiebonen

Wil meer je meer informatie over Vietnam als nummer van de koffieproducerende landen lees dan verder. Geen koffieland ter wereld heeft zo'n explosieve ontwikkeling laten zien qua koffieproductie als Vietnam. In 19leverde het land van de wereldproductie, .

Wie aan koffie denkt, associeert koffie voornamelijk met een Zuid-Amerikaans dan wel een Afrikaans land en niet zozeer met Vietnam nochtans . Na mijn reis door Vietnam begon mijn queeste naar het vinden van Vietnamese koffie in Nederland. Na maanden van speuren, vond ik via een .

De landen in Azië produceren ongeveer een kwart van de wereldproductie aan koffie. Vietnam is na Brazilië de grootste koffieproducent ter wereld. In Vietnam drinken ze hun koffie het liefst koud en zoet.


Ik maakte kennis met Cà phê đá, de met gecondenseerde melk gezoete ijskoffie, . Als je niet precies weet waar het over gaat, dan zijn alle koffiebonen hetzelfde. Wij moeten het hier als koffiedrinker doen met overwegend Vietnamese of . In vervolg op Vietnamees eten, hieronder; waar kan ik in Nederland de originele Vietnamese koffie kopen? Vietnam is de tweede grootste koffieproducent ter wereld.


Dit veroorzaakt door een flinke productiegroei van koffie in de jaren 90.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts