vrijdag 31 maart 2017

Scharenslijper aan de deur

Bijna nooit meer hoor ik het woord 'scharensliep', maar eind februari van dit jaar was er ineens een scharensliep in het nieuws: kijk hier maar . Scharenslijpers die langs de deuren komen, bestaan al lang niet meer. Die man, van een jaar of vijftig, heeft volgens mij bewust gekozen voor .

Een scharensliep is een persoon die langs de deuren gaat om scharen en messen te slijpen. De persoon had meestal een grote duwkar bij zich, soms een . Vroeger herkende ik de 'kampers' aan de deur die de scharen kwamen slijpen nog. De scharenslijpers van nu zijn namelijk allemaal keurige .

De scharenslijper vroeg het slachtoffer of hij iets te slijpen had. Hoe een oude scharensliep (oftewel messenslijper) laat zien hoe het. Vandaag was er een scharensliep bij ons aan de deur. Die man kwam - natuurlijk met de auto - vanuit . Wanneer zij terugloopt naar de deur ziet zij de scharenslijper tot haar verbazing uit haar slaapkamer komen.


Kijk voor u uw deur open doet, eerst wie heeft aangebeld. De tijd dat de scharensliep nog aan de deur kwam om messen en scharen eens een scherpe beurt te geven, ligt inmiddels ver achter ons. Bunt Blogt: De scharensliep (Aan de deur 9) Op één scharenslijper kon je blind vertrouwen.

Ik weet niet of ik zijn naam goed spel, maar mijn moeder sprak die . Die skerenslieper kump al lange niet meer bi'j ons deur de straote. De politie adviseert mensen niet op diensten aan de deur in te gaan. Vaak ontbreekt het aan goede prijsafspraken en worden slachtoffers . Camry CR67Messen en scharenslijper Multicolor. Camry is er voor je om weer stralend de deur uit te lopen. Toen kwam er nog iemand aan de deur om Uw tafel- en koks messen te slijpen.


Beter bekend zijn wij hier onder de naam “DE SCHARENSLIEP. Maar dat was weer echt dom van me, want ik had moeten weten, dat voor Sinterklaas alle kinderen precies gelijk zijn, of hun vader nu koning is of scharenslijper . Update : De scharenslijper is aangetroffen. Venlo - In Venlo-zuid is zojuist op adressen een scharenslijper actief geweest. Een 79-jarige vrouw werd vrijdag in Hoorn het slachtoffer van een 'scharensliep'.


De man kwam aan de deur en bood aan scharen van het . De échte scharensliep kwam vroeger langs de deuren en sleep scharen en andere gereedschappen gewoon voor de deur. Trefwoorden: messen, regen, scharen, scharensliep, scharenslijper,. Als de scharensliep (persoon die langs de deuren gaat om scharen en messen te slijpen) . Gegarandeerd een betrouwbare en vakkundige slotenmaker aan of voor uw deur. Als ik de deur open doe en er staan verkopers, dan kijk ik meteen op hun badge of. Ik kreeg hier onlangs een scharenslijper aan de deur.


Liedjes over de scharenslijper, de scharensliep en de scheresliep. Vroeger had de scharensliep genoeg werk, als hij langs de deur kwam. Ze verschenen dan ook regelmatig in dorp of stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts