maandag 8 september 2014

Ossewit

Frituren in ossewit gebeurt eigenlijk nergens meer en dat is bijzonder jammer. Behalve dat je frietjes het lekkerst zijn als ze gebakken zijn in ossewit. Natuurzuivere Biologische Ossewit is een natuurlijk rundvet van bij Staats Bosbeheer vrij lopende en grasgevoerde Hereford runderen, geleverd door een .

Blijkt dat het frituren in zogenaamd ossewit NIET ongezonder is dan in olie, omdat ossewit een veel hogere temperatuur baas kan. Door een toeval kwam er onlangs een doos Ossewit in huis. Gekocht tijdens boodschappen voor iemand anders, maar die bleek er toen al zelf . Ik heb geen idee wat het is, maar ik kan het ook nergens kopen in de supermarkt.

Ossewit is beter bestand tegen verbranden en oxidatie, het is goedkoper dan. Gegarandeerde kwaliteit: Ossewit is een frituurproduct verkregen op basis van dierlijke vetten die met grootste zorg geselecteerd worden. Ik vraag me af of het bakken in Ossewit is aan te raden? Naast kokosolie en af en toe olijfolie ben ik op zoek naar wat variatie vwb het bakken. Ossewit is gesmolten en gefilterd rundsvet.


Je slager verkoopt het, het is veel goedkoper dan alle andere vetsoorten en zeer interessant voor . Ossewit is gesmolten zuiver niervet van grasgevoerde koeien. Ik had een recept gevonden hoe ik zelf ossewit kon maken, ik vind dat leuk om. Het ossewit dat je in de supermarkt koopt is “verrijkt”met een .

Voorbereiding Schil de aardappelen en snijd ze met de hand of een. Voorbakken: Verhit het ossewit in een pan of speciale frituurpan tot 1oC. Ook olijfolie kan op hogere temperaturen gebakken worden. Sommige koks mixen arachideolie met ossewit.


De arachideolie, die goed tegen hoge temperaturen kan, zakt door zijn hogere eigen gewicht naar de bodem en . Onze zuiderburen zweren bijvoorbeeld bij het bakken van frieten in ossewit. Ossewit is een zuiver product dat in hoge mate verhit kan worden . Wij bakken ook al weer jaren zelf, in Ossewit! Weet je hoe lang je ossewit in de friteuse kan laten staan?


Bijvoorbeeld voor bijzonder lekker patat. Het ossewit zit voorlopig niet meer in emmertjes maar in papieren zakjes. Ray, ik heb even gegoogled op ossewit en stuitte op: Ossenwit is net als .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts