woensdag 21 oktober 2015

Gaskraan fornuis dichtdraaien

Is het voldoende de gaskraan bij het fornuis dicht te draaien of moet de . Van nu af aan draai ik dus de gaskraan in de keuken dicht als we het fornuis niet gebruiken. Ik moet er niet aan denken dat dit nog een keer .

Vervolgens draai je heel even de gaskraan van het fornuis open zodat het overgebleven gas kan . Eén van de meest gebruikte apparaten uit je keuken is het gasfornuis. Voorbeeld: Als de gaskraan aan de linkerkant zit en de aansluiting van de kookplaat . Dus inmiddels heb ik het raam open gezet en de gaskraan dichtgedraaid.

Na een minuut rook ik het al niet meer, ook niet dichtbij de pit. Volg de slang die uit het gasfornuis komt en draai het kraantje dat daar op uitkomt dicht met een tang. Ik heb een gasfornuis besteld en deze wordt donderdag gelevernd maar ik moet. Daarna gaat de deur dicht en kan de vakantie beginnen.


In alle andere gevallen is het raadzaam om in elk geval de gaskraan van het fornuis af te sluiten. Als de fornuis aansluiting links zit en de gaskraan rechts, of beide. Aansluitingen Gas en WCD gasfornuis en vaatwasser.


Gas werkt nietberichtenapril 2013Gasleiding verwijderenberichtenokt 2010Gastoevoer leiding verstopt? Lees hier wat je moet doen - Hulp Tips.

Heb je een gasfornuis, gaskachel, cv-ketel of geiser, wees dan alert. Als de uiteinden haaks op de leiding staan, is hij dicht. Pitten, net als de water kraan gewoon goed dichtdraaien of gastoevoer geheel. Dan wordt als het tijdig ontdekt de gaskraan afgesloten.


DS96MFX- Video SMEG 6-pits fornuis rvs - De Schouw Witgoed - Duration: 5:09. Wat moet ik doen als ik gas ruik bij mijn gaskookplaat of gasfornuis? Schakel het apparaat meteen uit, draai de gaskraan dicht en ventileer de ruimte.


Dichtdraaien gaskraan kost Belgen 7miljoen. Ik wil natuurlijk na iedere kookpartij de gaskraan dichtdraaien maar is dat. Klaar met koken, gaskraan (op de fles) dicht en je hoeft nergens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts