donderdag 15 oktober 2015

Geoxideerd koper poetsen

Koper kan prachtig zijn, vooral wanneer het glanzend en opgepoetst is. Gelukkig kun je koper schoonmaken met behulp van enkele . Koper schoonmaken doe je met koperpoets, zou je zeggen.

Mooi glazend goudgeel poetsen kan met een papje van krijt , zwavel en azijn. Koper poetsen hoeft niet meer, spuit er antikal op,even laten intrekken, met een schone doek oppoetsen en klaar is kees! Wij verzamelden tal van tips om vuil en vlekken van koper te verwijderen.


Daarnaast leggen we uit hoe je je koperen spullen mooi laat glanzen.

In dit filmpje laat ik zien hoe je koper moet poetsen én hoe je een lekke vaas. Met een paar druppels op een vochtig sponsje maak ik mijn kopere spulletjes in een wip . Dan zijn ze als het ware gekontroleerd geoxideerd. Bovendien beschermt die oxidatielaag het koper.


Ik heb een koperen kompashuis geborgen, nadat die jaar in zee had gelegen. Ik heb 'm nu in een emmer met schoonmaakazijn liggen en .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts